2010 m. vasario 3 d., trečiadienis

Septyniolikta diena

Paskutini ryta Marakese pasipildeme grynuju atsargas, kelionei nusipirkome svieziu kruasanu ir per kelias minutes taksi nusigavome iki autobusu stoties. Specialiai Dariui: nezinau ar CTM vaziuoja is Marakeso i Essaouira ar ne, bet Supratours tikrai vaziuoja - apie tris valandas trunkanti kelione uz 65 dh zmogui + 5 dh vienam bagazui, uz kuri galima susimoketi pacioje stotyje, langelis kaireje nuo iejimo i stoti. Yra apie keturis autobusus per diena, mes isvykome 10:45, bet mateme, kad del keleiviu gausos buvo dar vienas papildomas reisas 10:30.

Taigi, kaip jau supratote, apturejome triju valandu kelione autobusu iki Essaouiros ir si karta visai nesusalome. Netgi priesingai, nors dali kelio ir lijo, taciau buvo silta, o Essaouira pasitiko su saule ir tikrai daugiau kaip +20 C.

Supratours autobusai sustoja gana patogioje vietoje, is kur tik 5-10 min pesciomis iki medinos, kur yra dauguma viesbuciu, nebutinai labai pigiu. Nepasidaveme spaudimui ir nepasinaudojome nesiku paslaugomis, kurie kaip skeriai apspito atvaziavusi autobusa ir siule savo karuciu paslaugas. Kaip jau veliau supratome, taksi i medina ir negali ivaziuoti, todel jei turi daug bagazo, karutis butu issigelbejimu is kancios. Eidami link medinos galvojome, kad eiti teks toliau, todel susistabdeme taksi, taciau vairuotojas pasijuoke ir pavezes 100 metru isleido mus nepaemes nei cento. Dar uz simto metru siauroje gatveleje, kurioje neprasilenktu trys zmones arba du amerikieciai, salia miesto sienos radome ir savo nusiziureta viesbuti "Smara".

Kambarys sviesus, patogumai bendri - 135 dh nakciai. Gal ir ne pats pigiausias variantas, bet kvepia vandenynu (bent jau mes taip suprantame vandenyno kvapa) ir zuvedros uz lango nuolatos kniaukia. Vienu zodziu, kurortas. Beje, pradedame taip ir jaustis - ne keliautojais, o poilsiautojais, nes nebesistengiame pamatyti nieko specialaus, niekur nebegame, tiesiog esame. Miestukas tvarkingas, daugiau uzsienieciu, nei mateme per visa savo kelione, pardavejai cia taip pat maziau ikyrus, kazkur tolumoje matosi smelio papludimys... kurortas. Gana daug kaitininku ir burlentininku - miestukas daznai pristatomas siu sporto saku megeju rojumi del gana ramiu pakrantes vandenu ir palankiu veju.

Atvykome jau gerokai po pietu, tai saules voniomis nespejome pasimegauti. Pazioplinejome siauromis gatvelemis, tradiciskai atsigereme sulciu ir atlikome butina rituala Essaouiroje - prie uosto prisedome paragauti sviezios zuvies. Pigiausia - sardines po 10 dh uz dvi + duona ir salotos, bet ragavome ir kreveciu bei kalmaru. Daug skanaus knebinejimosi su cia pat iskepta zuvimi. Butinas dalykas miestelyje ant vandenyno kranto.

Jei jau atostogos, tai kaip be ledu. Valgeme ir ju. Velyviems ir ankstyviems uzkandziams vaisiu beieskodami klaidziojome patamsiais siaurutemis gatvelemis, bet jautemes saugiai ir be ypatingo demesio is vietiniu. Vaisiais diena Essaouiroje ir baigeme.